Glasvezel behang is groen geverfd, kan hier gewoon overheen geverfd worden met een andere kleur?

Ik heb nu een kamer met glasvezelbehang dat ongeveer drie jaar geleden groen geverfd is, kan ik hier gewoon overheen verven met een andere kleur?
Bijv. met wit (latex)?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Ja, dat kan. Je zal wel meerdere lagen wit aan moeten brengen. Als je een andere lichtere of donkerdere kleur kiest dan wit, verf dan eerst een laag wit of licht grijs en daarover de kleur. Dat moet je doen omdat de kleur groen er anders doorheen komt. Allen zwart kan in 1 keer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt er gewoon overheen schilderen. Neem een goed dekkende verf, dus niet de goedkoopste latex. Hoe beter de verf dekt, hoe minder lagen je nodig hebt. Dat scheelt veel werk en uiteindelijk ook geld. Ga niet uit van 'in 1 laag dekkend'. Twee lagen wordt altijd mooier, ook omdat je soms pas nadat de verf droog is ziet dat je sommige stukjes niet goed gedekt zijn.
Kijk wel even wat voor soort verf het groen is. Als dat afschrobbare acryllatex is, dan kun je het beste ook wit in die soort verf nemen. De gewone matte latex zal niet goed hechten op een gladde ondergrond. Is de groene verf ook 'gewone' latex (mat), dan maakt het niet uit welk soort je eroverheen doet.